fredag 17 juli 2015

Bara sport, lite brie och promenader med stopp för fjäril och fara och bränsle.


Veckans första fika blev fullt av musik! Några av Linneas favoriter, några av mina. Bara sport med galenskaparna och brieost på digestivekexen. God början på veckan!

Trötta och nytankade

Tisdagspromenaden avslutades med att tanka bilen.
Och på onsdagen blev det två promenader.

Mitt i städningen ville Melva gå en promenad, så då tog jag en liten paus för klädlättring och utkik från sten.







Pang! sa det. Kanske från någon bil eller smällare eller annat skrämmande. Och poff! så blev svansen så yvig och mjuk.


Några timmar senare plockade jag upp Erika vid Oles och tillsammans fajtades vi med knott och farliga växter och gjorde ovanligt många stopp. Men ser jag nu en fjäril som liksom poserar på en lila liten blomma, då måste jag ju bara stanna och knäppa en bild innan vi rusar vidare...



Under vår förra promenad hade jag fått syn på, trodde jag i alla fall, sådana där frätande farliga hundkexliknande blommor i dikeskanten. De är ju jättefarliga, sa jag, det finns så mycket farligt i dikeskanterna... Jag bad Erika ställa sig och vara farlig hon med. Människan är ju trots allt det mest farliga och skrämmande som finns när det vill sig illa...
 
  
Erika blir skrämd och är sedan något skrämmande själv.
Tack och lov och turligt nog är ju Erika inte alls särskilt skrämmande! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar